יחסי ציבור: מותרות או לא להיות.
עסקים נעזרים ביחסי ציבור כחלק מהמערך השיווקי שלהם בשלבים שונים בהתפתחותם. בין אם יחסי ציבור הם לעסק בתחילת דרכו או למוצר ותיק, מטרתם היא למתג אותו, כלומר, ליצור לו זהות מבדלת וייחודית הן מול הלקוחות והן מול המתחרים.
האם פרסום אפקטיבי יותר -
לא בהכרח. בעלי עסקים רבים נוטים לחשוב כי פרסום יכול להיות ממלא מקום בעל אפקטיביות גבוהה יותר מיחסי ציבור. משלמים ומקבלים את המקום המיועד בעיתון מובטח.
אכן פרסום הוא בהחלט אחת מהפלטפורמות לחיזוק ההכרות עם המוצר (טעם החיים קוקה קולה) אך הוא אינו תחליף ליחסי ציבור. נהפוך הוא, יחסי ציבור צריכים להתבצע בטרם הפרסום ועדיף מוקדם ככל האפשר. עבודת משרד יחסי ציבור מכוונת מיתוג- דהיינו, תהליך החשיבה מתחיל בטרם החדרת המוצר לשוק וחשיפתו לשם בניית התדמית הנכונה וקידום בקרב קהלי המטרה במגוון אמצעים.
משרד יחסי ציבור- לא מותרות
קיימת נטייה במחוזותינו לחשוב כי כל אחד יכול לעשות יחסי ציבור לעסק שלו. כל מה שהוא צריך זה לדעת לכתוב קומוניקט לעיתונות, להחליט לאיזה עיתונאי לשלוח אותו, להשיג את פרטי ההתקשרות של איש הקשר וזהו.
לכאורה, זה נכון.
במסגרות מסוימות מועברים מפגשים זריזים לבעלי עסקים קטנים עד בינוניים, אשר מטרתם היא הנחלת המיומנות כולה על רגל אחת ו...קדימה- בעל עסק יקר התחל בקמפיין יחסי הציבור שלך.
כמו שאמרתי, לכאורה זה נכון. אבל ככה לא עושים את זה. נכון.
מאחר ויחסי ציבור עוסקים במיתוג, יש חשיבות רבה לתדמית העסק והאופן בו היא באה לידי ביטוי בכול התקשורת השיווקית: מכרטיס הביקור, אתר אינטרנט ועד חשיפתה באמצעי התקשורת.
אז מה באמת יכולת הכתיבה השיווקית שלך?
אז כמה זמן אתה יכול להשקיע במשימה?
אז זמן לעבוד בעסק שלך נשאר לך?
אז למה משרד יחסי ציבור?
כמו בכול דבר, איכות העשייה המקצועית ניכרת בכול פן ופן של העסק שלך ולכן אתה צריך לרכוש את שרותיהם של מיטב אנשי המקצוע מיומנים, גם בשלבים ראשונים להקמת העסק- ממעצב גראפי ועד בונה אתר.
כבעל עסק, עליך למצוא את משרד יחסי הציבור התואם את מידותיך, תקציבך ותחום העיסוק שלך.
בעבודה משותפת עם משרד יחסי ציבור תרוויח את כוח האדם העובד עבורך וחושב בשבילך, את החשיבה השיווקית והיכולת היצירתית לייצר זוויות ראיה מקוריות ורלוונטיות לעסק שלך, כל זאת על מנת לקדם אותו במגוון דרכים ושיתופי פעולה.
בניגוד אליך, משרד יחסי ציבור מקיים קשר רציף עם אמצעי התקשורת השונים ומקבל אינפורמציה שוטפת על צורך במידע לכתבות, תחקירים והפקות שונות.
בניגוד אליך לעשות יחסי ציבור- זאת העבודה של משרד יחסי ציבור.
שרון בג- ליבוביץ'
ברית המילה. יחסי ציבור. קופירייטינג. מיתוג.
www.brithamila.com
עסקים נעזרים ביחסי ציבור כחלק מהמערך השיווקי שלהם בשלבים שונים בהתפתחותם. בין אם יחסי ציבור הם לעסק בתחילת דרכו או למוצר ותיק, מטרתם היא למתג אותו, כלומר, ליצור לו זהות מבדלת וייחודית הן מול הלקוחות והן מול המתחרים.
האם פרסום אפקטיבי יותר -
לא בהכרח. בעלי עסקים רבים נוטים לחשוב כי פרסום יכול להיות ממלא מקום בעל אפקטיביות גבוהה יותר מיחסי ציבור. משלמים ומקבלים את המקום המיועד בעיתון מובטח.
אכן פרסום הוא בהחלט אחת מהפלטפורמות לחיזוק ההכרות עם המוצר (טעם החיים קוקה קולה) אך הוא אינו תחליף ליחסי ציבור. נהפוך הוא, יחסי ציבור צריכים להתבצע בטרם הפרסום ועדיף מוקדם ככל האפשר. עבודת משרד יחסי ציבור מכוונת מיתוג- דהיינו, תהליך החשיבה מתחיל בטרם החדרת המוצר לשוק וחשיפתו לשם בניית התדמית הנכונה וקידום בקרב קהלי המטרה במגוון אמצעים.
משרד יחסי ציבור- לא מותרות
קיימת נטייה במחוזותינו לחשוב כי כל אחד יכול לעשות יחסי ציבור לעסק שלו. כל מה שהוא צריך זה לדעת לכתוב קומוניקט לעיתונות, להחליט לאיזה עיתונאי לשלוח אותו, להשיג את פרטי ההתקשרות של איש הקשר וזהו.
לכאורה, זה נכון.
במסגרות מסוימות מועברים מפגשים זריזים לבעלי עסקים קטנים עד בינוניים, אשר מטרתם היא הנחלת המיומנות כולה על רגל אחת ו...קדימה- בעל עסק יקר התחל בקמפיין יחסי הציבור שלך.
כמו שאמרתי, לכאורה זה נכון. אבל ככה לא עושים את זה. נכון.
מאחר ויחסי ציבור עוסקים במיתוג, יש חשיבות רבה לתדמית העסק והאופן בו היא באה לידי ביטוי בכול התקשורת השיווקית: מכרטיס הביקור, אתר אינטרנט ועד חשיפתה באמצעי התקשורת.
אז מה באמת יכולת הכתיבה השיווקית שלך?
אז כמה זמן אתה יכול להשקיע במשימה?
אז זמן לעבוד בעסק שלך נשאר לך?
אז למה משרד יחסי ציבור?
כמו בכול דבר, איכות העשייה המקצועית ניכרת בכול פן ופן של העסק שלך ולכן אתה צריך לרכוש את שרותיהם של מיטב אנשי המקצוע מיומנים, גם בשלבים ראשונים להקמת העסק- ממעצב גראפי ועד בונה אתר.
כבעל עסק, עליך למצוא את משרד יחסי הציבור התואם את מידותיך, תקציבך ותחום העיסוק שלך.
בעבודה משותפת עם משרד יחסי ציבור תרוויח את כוח האדם העובד עבורך וחושב בשבילך, את החשיבה השיווקית והיכולת היצירתית לייצר זוויות ראיה מקוריות ורלוונטיות לעסק שלך, כל זאת על מנת לקדם אותו במגוון דרכים ושיתופי פעולה.
בניגוד אליך, משרד יחסי ציבור מקיים קשר רציף עם אמצעי התקשורת השונים ומקבל אינפורמציה שוטפת על צורך במידע לכתבות, תחקירים והפקות שונות.
בניגוד אליך לעשות יחסי ציבור- זאת העבודה של משרד יחסי ציבור.
שרון בג- ליבוביץ'
ברית המילה. יחסי ציבור. קופירייטינג. מיתוג.
www.brithamila.com